Callcenter


Callcenter - Sollicitatie Tips

Een baan als callcenter medewerker komt in uiteenlopende vormen van dienstverlening. Van eenvoudige registraties van het gesprekken, tot complexe technische telefonische diensten. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen inbound (binnenkomende) en outbound (uitgaande) telefoongesprekken.

Wat doet een callcenter medewerker?
Een andere naam voor callcenter medewerker is, klantenservice medewerker, servicemedewerker, callcenter agent en klantcontactmedewerker. Allemaal staan ze eigenlijk voor hetzelfde werk, namelijk bellen met klanten van een bedrijf.Welke taken een callcentermedewerker precies heeft kan per bedrijf verschillen, maar over het algemeen zijn dit klantenservicediensten of verkoopdiensten zoals het beantwoorden van vragen of het verkopen van een dienst of product.

Welke vaardigheden heb ik nodig als callcenter medewerker?

Belangrijke basis vaardigheden van een callcenter medewerker zijn o.a.

- Klantgericht/klantvriendelijkheid
Een hoge prioriteit geven aan tevredenheid van klanten en medewerkers is een pre, en aan het verlenen van service of hulp en daarnaar handelen.

- Commercieel inzicht
Telefonisch verkopen is een vak apart, het is belangrijk om de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en samen te vatten. In deze module commerciële vaardigheden leer je hoe je op een klantvriendelijke manier de wensen van jouw klant kan achterhalen

- Analytisch denken
Analytisch denkvermogen vind je vaak terug in de profielschets in vacatures. Dit houd in dat je het vermogen hebt van, het analyseren van gegevens uit de opgegeven informatie en het vermogen voor het zoeken naar een oplossing voor een probleem. Je gaat logisch en methodisch te werk.

- Flexibele werkhouding
Er wordt vaak verwacht je je makkelijk kan aanpassen aan bijvoorbeeld een veranderende omgeving, werkwijzen, werktijden, taken, verantwoordelijkheden en gedragingen van anderen. Flexibiliteit is een competentie/eigenschap die werkgevers als zeer positief zien.

- Computervaardigheden
Het is tegenwoordig ondenkbaar om zonder computer te werken in de ICT branche. Benoem je computervaardigheden in je CV benoemt b.v. Zeer ervaren met: Office (MS Word, Excel, Powerpoint etc.), blind typen. Ervaren met E-mail, surfen en informatie opzoeken op internet.

Waar moet ik specifiek op letten als ik een cv maak voor een administratieve functie?
Zorg dat je CV en sollicitatiebrief duidelijk overkomt, je zou kunnen kiezen voor een 2 kolom layout met een kleur, dit helpt je te onderscheiden tussen andere sollicitanten.

Voorbeeld profiel 

Ik kan goed met verschillende mensen omgaan en samenwerken. Uit mijn ervaringen heb ik geleerd dat ik onder andere sociaal, accuraat, klantvriendelijk, en leergierig ben. Ik ben altijd bereid meer te leren. Wat ik als prettig ervaar is wanneer ik duidelijkheid, respect, en eerlijkheid krijg en er een goede onderlinge communicatie is. Verder ben ik erg behulpzaam, vriendelijk, geduldig en respectvol.

Download nu een CV voor vakgebied: Callcenter

CV Voorbeeld | CV Format

Gerelateerde zoektermen
callcenter, ict, voorbeeld cv, callcenter medewerker, outbound, inbound, telefonisch verkopen, callcenter vaardigheden, klantenservicemedewerker, it support, callcenter sollicitatie voorbeeld, sales agent, helpdesk medewerker, student voorbeeld cv

Conform de wetgeving ten aanzien van de bescherming van gegevens verzoeken we je even de tijd te nemen om de belangrijkste punten van ons Privacybeleid door te lezen. Het beschrijft hoe wij gegevens gebruiken en welke opties je hebt.