Administratie


Administratie - Sollicitatie Tips

De functie van administratief medewerker valt uiteen in diverse deelfuncties, secretarieel medewerker, secretaresse, receptionist, telefonist en bedrijfsadministratief medewerker.

Wat doet een administratief medewerker?
Als administratief medewerker sta je in voor administratieve en ondersteunende taken, waarvan de inhoud erg afhankelijk is van de afdeling waarop ze werken. Dit kan gaan van het uittypen van verslagen en nota’s, onthaal van klanten, data entry, vergaderzalen klaarzetten tot het ontvangen van de binnenkomende telefoons. Maar ook taken als het verwerken van facturen, het versturen van brieven en het opstellen van facturen kan tot je takenpakket behoren.

Welke vaardigheden heb ik nodig als administratief medewerker?

Belangrijke basis vaardigheden van een administratief medewerker zijn:

- Accuraat
Accuraat betekent zeer nauwgezet, precies of zorgvuldig. Iemand die accuraat is, wil kwaliteit afleveren en zal kritisch naar zijn of haar product kijken. Dit is een eigenschap die je moet beheersen voor een administratieve functie.

- Communicatie 
Aangezien je als administratief medewerker qua werkzaamheden afhankelijk bent van anderen is het van belang dat je communicatief vaardig bent. En je bent ook het visitekaartje voor de organisatie.

- Klantgericht/klantvriendelijkheid
Een hoge prioriteit geven aan tevredenheid van klanten en medewerkers, en aan het verlenen van service of hulp en daarnaar handelen.

- Zelfstandigheid
Problemen of belemmeringen signaleren, en zo snel mogelijk oplossen. Alert zijn op en anticiperen op kansen, nieuwe situaties of problemen, en er in een vroeg stadium naar handelen. Hieronder vind je een korte voorbeeld profiel voor administratief medewerker.

Waar moet ik specifiek op letten als ik een cv maak voor een administratieve functie?
Zorg dat je curriculum vitae een schone maar professionele uitstraling heeft, je zou het beste voor een witte overzichtelijk layout kunnen kiezen. Dit past meer in de stijl voor de functie.

Voorbeeld profiel
Mijn naam is ..., ben een zeer vaardige, detailgerichte administratief medewerker die gefocust is op nauwkeurig en accuraat werken. Ik kan goed multitasken binnen een drukke werkomgeving en zorg dat ik geconcentreerd kan werken. Ik kan mezelf makkelijk aanpassen in een team, ik beschik over een goede portie humor en heb nooit een ochtendhumeur!

Download nu een CV voor vakgebied: Administratie

CV Voorbeeld | CV Format

Gerelateerde zoektermen
administratief medewerker, detailgerichte, voorbeeld profiel , belangrijke basis vaardigheden, online cv maken, maak een administratief cv, administratief medewerkers, archiefmedewerker, backofficemedewerker, boekhouder, directiesecretaresse, documentatiemedewerker, secretaresse, office assistant, juridisch secretaresse, salarisadministrateur

Conform de wetgeving ten aanzien van de bescherming van gegevens verzoeken we je even de tijd te nemen om de belangrijkste punten van ons Privacybeleid door te lezen. Het beschrijft hoe wij gegevens gebruiken en welke opties je hebt.